Soru:
Çocuğum neden uyumakta zorlanıyor?
Arturo Molina
2011-06-20 20:39:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

3 yaşındaki oğlum ve son zamanlarda uyku sorunları yaşıyor. Emin değilim ama onun yaşındaki çocukların günde 10-12 saat uyuması gerektiğini duydum. Öğleden sonraları uyurdu ama şimdi yatmayı reddediyor.

Yalnızca geceleri uyur. Onu akşam 9 gibi yatağa yatırdık ama o her zaman odasından çıkmaya çalışıyor. Birkaç kez yatağına döndükten sonra nihayet 10, 10:30, hatta bazen 23:00 civarında uyuyakalır, ancak genellikle geceleri birkaç kez uyanır. Sabah 7'de çoktan kalkıyor ve oyuncaklarıyla oynuyor.

Eskiden onun büyüyor olduğunu düşünürdüm ama huysuzlaştığını ve bazen biraz şiddetlendiğini fark ettik (geçen gün başka bir çocuğa epey bir ısırık verdi) ve bununla ilgili olabileceğini düşünüyoruz. uyku bozukluğu.

Beş yanıtlar:
#1
+5
MichaelF
2011-06-20 22:34:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

6 yaşındaki çocuğum hala bu alışkanlığa sahip, ancak bunu herhangi bir ekstra uyaranı kaldırarak en aza indirmeye çalışsak da, eşim ve ben onu kontrol ediyor ve gece boyunca örtülerin atılmamasını sağlıyoruz. Genellikle birimiz ya da diğerimiz çocuklardan biri tarafından uyandırıldığında, her iki oğlanın da örtülerini tekmeleme alışkanlığı olur ve sonra üşür ve uyanırlar. En büyüğümüz genç olandan biraz daha fazla uyanıyor, sanırım çoğunlukla gençken birlikte uyuduğu için, buna ihtiyaç duyduğunu itiraf etmiyor ve geceyi kendi yatağında uyuyabiliyorsa Yeterince yorgun, uyandığını ve gece boyunca ekstra rahatlığa ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz.

Bunu ortadan kaldırmak için yaptığım bazı şeyler:

  • Odaya bir ısıtıcı ekleyin Sıcaklık soğursa, onları sıcak tutar ve gece boyunca sık sık uyanmazlar. Bazı ısıtıcılar aynı zamanda gürültü üreteçleri olarak da işlev görürler, bu nedenle sürekli drone'ları için yüksek sesleri ortadan kaldırırlar, bu bizim için bir artıydı.
  • Ruh halini gece ritüeli sırasında olabildiğince sakinleştirin, bu uyku sırasında stresi ve kötü rüyaları minimumda tutar
  • Onu kendi yatağına geri getirin ve kendi yatağında uyumasını sağlayın, böylece ebeveynin yatağına alışma imkanı yoktur
  • Deneyin ve daha erken başlama zamanı, eğer çocuğunuzu uyutmak o kadar uzun sürerse ve bizimki aynıysa, onu daha erken uykuya dalması için kandırmak için yatak rutinini daha erken başlatın. Zor, çünkü başka bir zamana denk geliyor, ama çocuklarıma yardım ederse Me Time'ı kaçırmamın daha iyi olduğunu düşünüyorum
  • Çocukluk Uyku Apnesini kontrol edin, çocuğunuzun uyanmasının sebeplerinden biri bu olabilir yukarı, doktorunuza bunu sorun

Size bol şanslar.

Oğullarımız da (şu anda 3,5 yaşında) uyurken de çok "aktif", dönüyor ve çok hareket ediyor, hatta sabahları başını ayak ucunda bile yatıyor ... Bu yüzden kimliğini de kaybedecekti. Olası bir çözüm (ve belki de enerji tüketen ısıtıcılara _ "yeşil" bir alternatif) gece "kaybolmayan" bir ** uyku tulumu **. Tek dezavantajı: Çocuğun yataktan tek başına kalkması ve yürümesi daha zordur, ancak "arkasında yüzen" uyku tulumuyla yürürken inanılmaz derecede sevimli görünüyor. ;-)
#2
+5
Andrew Brereton
2011-06-30 13:12:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bir çocuğun uyku problemleri geliştirmesinin birçok nedeni olabilir, ancak neyse ki uykuyu etkileyebilecek pek çok yol vardır.

Nörokimyasal düzeyde, uyuduğumuzda beynimiz o karanlığı algılar. yaklaşıyor ve serotonin melatonine dönüştürülüyor, bu da sabahları beyin ışığı algıladığında, melatonin yeniden emiliyor ve biz uyanıyoruz.

O halde ilk prensip bu döngüyü güçlendirmektir. Oğlunuzun sabahın erken saatlerinde ışığa maruz kaldığından ve loş bir odada ya da mümkünse karanlıkta yattığından emin olun.

Ayrıca beynimizi serotonin ile doldurmanın yolları da vardır. ve bu nedenle melatonin) uykudan önce. İyi olanı doğal kiraz suyudur - bu serotonin ile doludur. Diğer bir numara ise son yemeğini triptofan, (yiyeceklerimizdeki Serotoninin yapıldığı amino asit) ve karbonhidratlarla dolu yiyeceklerden yapmaktır. (Karbonhidratlar triptofanın emilmesine yardımcı olur). Bu yüzden patotoes, ekmek vb. İyi karbonhidrat kaynaklarıdır ve hindi, tavuk vb. Mükemmel triptofan kaynaklarıdır.

Diğer numara ise, yatmadan hemen önce ona sıcak bir banyo yaptırıp sonra onu güzel ve serin bir yatak odasına göndererek vücudunun çekirdek sıcaklığını yapay olarak yükseltmektir. Bu, yapay olarak oluşturulan yüksek vücut sıcaklığının hızla düşmesini sağlayacaktır. - Beyin, çekirdek sıcaklığımızın düşüşünü uyku sinyali olarak alır.

Bunun yardımcı olacağını umuyoruz.

+1 Harika bilgi! Nasıl tepki verdiğini görmek için onları da uygulayacağım. Teşekkürler!
Triptofan önerisi için -1. Diyetteki triptofan kan seviyelerini artırmaz; triptofan bir uyku yardımı olarak çalışmaz; vb.
DanBeale. Diyet triptofan, beyin tarafından melatonin sentezlemek için kullanılan 5 hidroksitriptamin olarak kullanılır. Artan melatonin seviyeleri uykuya neden olur.
#3
+2
banderson623
2011-06-24 02:14:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bu harika bir soru! Buradaki yayınlardan bazıları kendi deneyimlerimize benziyor. İki şey eklemek isterim:

  • Oğlunuzla koşun, egzersiz yapın, oynayın. İki oğlumuz, tam bir günlük aktivite yaptıktan sonra en iyi şekilde uyuyor gibi görünüyor. Ek bir avantaj, sağlıklı ve aktif yaşam tarzı alışkanlıkları oluşturmaya başlamasıdır.

  • Yeterince beslenmiş. Çocuklarımız iyi bir yemek yemiyorlarsa erken kalkma eğilimindedirler

Her çocuk da farklıdır, en küçüğümüz (3 yaş) hemen uykuya dalar ama güneşle uyanır :) 5 yaşındaki diğer oğlumuzun gece uykuya dalması 1, 2, hatta 3 saat sürebilir. Bu süre zarfında, ne zaman uyuduğunu kontrol edemese de, yatağında kalmaktan, sessiz ve sakin olmaktan sorumlu olduğunu onunla birlikte çalışıyoruz. (Karımın da uykuya dalması uzun sürüyor, belki bunların hepsi bundan kaynaklanıyor olabilir mi?)

Teşekkürler dostum! İşten eve geldiğimde onlarla oynarız, ama aslında onu yüzme derslerine götürmekten bahsediyorduk, bu yüzden gerçekten yoruluyor hehe.
Arturo, İkimiz için, yüzme onları şu anda katıldıkları diğer aktivitelerden daha hızlı yıpratıyor.
#4
+2
notafish
2011-06-28 02:43:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Bunun ne kadar süredir devam ettiğini bilmiyorum ama son zamanlarda 3 yaşındaki kızımın bir şekilde güneşi takip ettiğini fark ettim. Akşam saat 20.00'de onu yatağa yatırmaya çalışıyoruz, ancak saat 10.00'dan önce pek uyuyamıyor ve tartışıyor "ama henüz gece değil". Bu aynı zamanda akşam uyumakta zorlanmasının bir nedeni de olabilir. Panjurlarınız varsa ve odayı karartabiliyorsanız, bu kesinlikle yardımcı olur.

Öğleden sonra uykusuna gelince, "mola" gibi bir şey öneririm. Kızımız da öğleden sonraları uyumayı reddediyordu, ancak oynayabileceği ve okuyabileceği odasında sessizce vakit geçirmesi konusunda ısrar ettik, ancak bizden ve evin geri kalanından "uzakta" olması gerekiyor. Bir süre sonra onu yatağında birden fazla uyurken bulduk. Bu, akşamları huysuzluğa yardımcı olur.

Gece terörlerini kontrol edin. Gece bir şeyden korktuğu ve tekrar uyumak istemediği için uyanıyor olabilir. Yatağın yönünü ve odasındaki şeyleri değiştirmek, ona biraz başka bir yerde olduğu hissini vererek ve onu korkutmuş olabilecek şeyleri ortadan kaldırarak yardımcı olabilir.

Ayrıca bazılarını da buldum. uykuya dalma müziği, onu uyanık tutabilecek çevredeki seslerden uzaklaşmasına yardımcı olur. Genellikle en sevdiği şarkıları ve bir zamanlayıcıyı taktım, böylece müzik bir saat kadar sonra durdu.

aynı şeyi fark ediyoruz: yaz aylarında günler uzadığından, akşamları yeterince karanlık değildi ve oğlumuz (3.5 yaş) sık sık "hala gün mü" diyor ve uyumak istemiyor. Kalın perdeler (kullandığımız gibi) veya stor perde yardımcı olabilir.
#5
+1
Ominus
2011-06-20 21:20:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uyku vakti yaklaştıkça uyaranları en aza indirmeye ve kaldırmaya başlamaya çalıştınız mı? Işıkları kapatın, herhangi bir ekranın önünden (televizyon, bilgisayar, oyunlar) çıkın. Elinizden bir saat önce banyo yapmayı deneyin. İçinde şeker bulunan her türlü kafein (çikolata) olan "uyarıcı" yiyecekleri ortadan kaldırın. En küçüğüm de böyleydi ve sadece bir aşama oldu ama yukarıda listelediklerim kesinlikle duruma yardımcı oldu. Işıkları kısın ve uyaranları ciddi şekilde azaltın ve doğa bir şekilde bunu yapar.

Cevabınız için teşekkürler. Bir gece rutinimiz var, banyo yapıyorlar ve sonra hafif bir yemek. Sonra biri hariç tüm ışık sönükken onlara bir hikaye anlatırız ve sonra yatarlar. Çok fazla şeker içermediğinden veya hiçbir şey içermediğinden emin olmak için yemeklerinde daha dikkatli olacağız. Tavsiye için teşekkürler!


Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...